fbpx
3 lipca 2020, piątek

Warszawa

Prognoza 3 lipca 2020
dzień
 

Przeważnie pochmurnie, burze
24°C
Wiatr w porywach: 4 m/s
noc
 

Przeważnie czysto
13°C
Wiatr w porywach: 3 m/s
 

4 sposoby na przygotowanie się do fali upałów

|

Fala upałów to okres temperatur przekraczających 30°C, który trwa dwa dni lub dłużej, często w połączeniu z nadmierną wilgotnością. Ekstremalne ciepło może być niebezpieczne.

Aby zapobiec występowaniu chorób związanych z upałem można podjąć szereg kroków. Oto, co możesz zrobić w domu, aby zachować chłód i przygotować się na falę upałów.

1. Zasłonić okna, na które pada słońce

Aby słońce nie nagrzewało twojego domu, powinieneś zasłaniać rolety i inne zasłony okienne w ciągu dnia. Ocienie może pomóc obniżyć temperaturę wewnątrz mieszkania nawet o 20 stopni .
Pixabay

Aby słońce nie nagrzewało twojego domu, powinieneś zasłaniać rolety i inne zasłony okienne w ciągu dnia. Ocienie może pomóc obniżyć temperaturę wewnątrz mieszkania nawet o 20 stopni .

2. Przechowuj wodę w lodówce  

Ważne jest, aby pozostać nawodnionym podczas fali upałów. Woda pitna jest sposobem na ochłodzenie organizmu podczas parowania potu na skórze. 

Picie schłodzonej wody może przynieść podwójną korzyść, zapewniając nawodnienie podczas ochładzania. Jedno małe badanie z udziałem 45 sprawnych fizycznie mężczyzn wykazało, że picie zimnej wody podczas treningu znacznie bardziej obniżyło temperaturę ciała niż picie wody o temperaturze pokojowej.

Ważne jest, aby pozostać nawodnionym podczas fali upałów. Woda pitna  jest sposobem na ochłodzenie organizmu podczas parowania potu na skórze.
Pixabay

Jeśli planujesz być aktywny podczas fali upałów, szczególnie ważne jest, aby pić dużo wody, aby zrekompensować utratę płynu przy pocenie się. Konieczne jest rozpoczęcie picia wody, zanim poczujesz pragnienie. 

3. Planuj swoje menu 

Najlepiej jeść dużo owoców i warzyw podczas fali upałów. Na przykład arbuz, sałata i ogórki - zawierają ponad 90% wody, co pomoże utrzymać nawodnienie.

Najlepiej jeść dużo owoców i warzyw podczas fali upałów. Na przykład arbuz, sałata i ogórki - zawierają ponad 90% wody, co pomoże utrzymać nawodnienie.
Pixabay

American Red Cross zaleca jeść małe posiłki w ciągu dnia. Powinieneś unikać mięsa i produktów wysokobiałkowych, ponieważ mogą one zwiększyć produkcję ciepła w twoim ciele.

4. Jeśli musisz wyjść na zewnątrz

Jak zachować bezpieczeństwo i wygodę, gdy temperatura wzrośnie: 

  • Noś luźne, jasne i lekkie ubrania bawełniane lub pochłaniające wilgoć, aby zachować chłód.
  • Jeśli chcesz ćwiczyć na świeżym powietrzu, rób to wcześnie rano lub godzinę przed zachodem słońca - unikaj uciążliwej aktywności między 11 rano a 16 po południu, gdy temperatura jest najwyższa. 
  • Weź chłodny prysznic lub kąpiel. Możesz również umieścić okłady z lodu na głowie i pod pachami, aby obniżyć temperaturę.
  • Nigdy nie zostawiaj dzieci ani zwierząt w zaparkowanym samochodzie , nawet przy otwartych oknach. Temperatura w środku może wzrosnąć do niebezpiecznego poziomu w ciągu zaledwie kilku minut.
Jak zachować bezpieczeństwo i wygodę, gdy temperatura wzrośnie
Pixabay

Objawy chorób związanych z upałem

Wyczerpanie z powodu nagrzania organizmu może szybko przerodzić się w udar cieplny, który może spowodować uszkodzenie narządu lub śmierć.

Co mam zrobić?

Jeżeli poczujesz, że jesteś nadmiernie nagrzany należy natychmiast ochłodzić się, odpoczywając w cieniu wykorzystując zimną wodę. A jeśli pojawią się objawy udaru cieplnego , należy natychmiast zadzwonić pod numer pogotowie. 

SJ
Więcej artykułów z kategorii |

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann