7 września 2024, sobota

Wygrała Pani/Pan wspaniałą nagrodę!

|

Error!
No 'inofontresizer_widget' widget registered in this installation.

„Mam dla Pani/Pana wspaniałą wiadomość. W wyniku losowania wygrała Pani/ Pan odkurzacz/ ekspres do kawy/ koc/ zestaw garnków, darmowe badania, itp”. Czy zdarzyło się Państwu otrzymać taki telefon? Oczywiście później następuje zapewnienie, że wszystko jest całkowicie za darmo a nagrodę można odebrać osobiście na spotkaniu. Następnie często okazuje się, że spotkanie to jednak sposób na zdobycie nowego klienta na produkty, które mogą mieć drastycznie zawyżone ceny. Sposób jest prosty – pokazanie jak wiele korzyści Państwo otrzymacie, jeżeli zakupicie proponowane produkty: w prezencie supersprzęt „za darmo” a w promocyjnej cenie (która wcale nie musi być promocyjna) nie-zbędny towar.

Manipulacja

Pamiętajcie – osoby handlujące w ten sposób przechodzą wiele specjalistycznych szkoleń, uczących w jaki sposób wzbudzać potrzebę posiadania. Nawet najbardziej odporni ulegają tej manipulacji. Podsuwają szybkie kredyty, dla tych którzy nie mają pieniędzy, rozkładają na raty 0%. Dodatkowo, używają bardzo nośnego nakłaniacza - dbania o zdrowie. Celując w ofertę dla osób starszych, wykorzystują argument złego samopoczucia, chorób a nawet samotności. Posiadając tak silny motywator, jak zadbanie do zdrowie poprzez darmowe badania, mogą następnie oferować sprzedaż bardzo drogich pakietów medycznych. W spotkaniach mogą uczestniczyć podstawione osoby, które na pokaz chętnie kupują, dzięki czemu pozostali uczestnicy czują wspólnotę i zrozumienie - mechanizmy przyśpieszające decyzję o bardzo drogich zakupach.

Co robić, gdy miła pani zadzwoni ze wspaniałą nowiną?

Przede wszystkich uprzejmie podziękować i rozłączyć się. Nie czekać, aż nasza rozmówczyni przytoczy tysiące argumentów za „bezpiecznym” udziale w spotkaniu kusząc całkowicie darmowym prezentem.

Jeżeli dacie się Państwo namówić na takie spotkanie, pójdźcie na nie z synem, wnuczką lub kimś bliskim. Ta osoba będzie mogła wyczuć czy ktoś, w sposób zakamuflowany, próbuje sprzedać coś co jest niepotrzebne, sprawdzić w trakcie spotkania w internecie ceny podobnych produktów, być „głosem zdrowego rozsądku” jeżeli zakup będzie wiązał się z ryzykiem niespłacenia długu lub wyrzeczeniami.

Jeżeli na jednym spotkaniu otrzymacie Państwo prezent bez dokonania zakupów, na kolejnym także zachowajcie czujność. To sposób wzbudzania zaufania, z którego chętnie korzystają niektórzy sprzedawcy, aby następnym razem udało się sprzedać towar lub usługę.

Umowa

Najważniejsze – bardzo szczegółowo należy przeczytać umowę – nawet jeżeli miałoby to trwać kilka godzin. Proszę wziąć do ręki kalkulator i policzyć cały koszt umowy, po odliczeniu rabatów, nagród a włączając odsetki z tytułu zakupu na raty.

W przypadku, gdy mają Państwo wątpliwości co do już zawartej po spotkaniu umowy można skontaktować się np. z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php Infolinia konsumencja 801 440 220 lub 22 290 89 16 (opłata wg taryfy operatora).

Na pewno też należy powiedzieć o swoich wątpliwościach bliskim, nie ukrywać zakupów z racji poczucia winy czy wstydu. Każdy może ulec świetnie wyszkolonym specjalistom od sprzedaży.

WSPÓLNIE MOŻECIE WIĘCEJ - Juniorzy pomogą Seniorom, Seniorzy przekażą swoje doświadczenia Juniorom. JESTEŚCIE SOBIE POTRZEBNI.

SJ
Więcej artykułów z kategorii |

Dodaj komentarz