Moda na seniora opanowała media. Srebrnogłowi coraz częściej występują w telewizji i zakładają konta na Instagramie. Doradzają w kwestii diety, ale także mody. Co takiego się stało, że jednak seniorzy i seniorki wydali nam się interesujący?
Moda na seniora
- W 2019 roku "Wprost" opublikował pierwszy ranking polskich silver influencerów.
- Jak podał tygodnik "W ciągu 15 lat wśród seniorów zanotowano ponad piętnastokrotny wzrost odsetka użytkowników internetu"
- W 2020, po latach nieobecności osób 60+ w mediach, w końcu widzimy realną zmianę. "Kiedyś siwa kobieta musiała farbować włosy, ale dziś na całym świecie panuje moda na seniorów" - mówi 67-letnia Irena Wielocha, prowadząca profil "Kobieta zawsze młoda".
Moda na seniora - siwe włosy są trendy!
Siwe włosy, zmarszczki i inne oznaki zaawansowanego wieku, podobnie zresztą jak wszystkie niedoskonałości, bardzo długo nie były mile widziane w mediach. Telewizja była miejscem dla młodych i pięknych. Ostatnie lata dały jednak nadzieję na zmianę i zwiększenie widzialnej różnorodności. Nie stało się to jednak dzięki oficjalnym kanałom, wielkim korporacjom i etatowym dziennikarzom. Większy pluralizm zawdzięczamy przede wszystkim mediom społecznościowym.
Kiedyś siwa kobieta musiała farbować włosy, ale dziś na całym świecie panuje moda na seniorów. Skąd to się wzięło? Starość się przesunęła - mówi Irena Wielocha, prowadząca profile "Kobieta zawsze młoda". - Kiedyś kobiety 50-letnie były seniorkami. Dziś, gdy na nie patrzę, mam wrażenie, że mają 30-40 lat. Dlaczego? Mają dostęp do kosmetyków, wiedzą jak ważne jest odpowiednie odżywianie się i ruch. Dbają o siebie i nie tylko wyglądają młodo, ale też mogą funkcjonować na równi z 50-latkami. Z resztą ja mam 67 lat i też mogę funkcjonować na równi z nastolatkami. I to robię.
Moda na seniora - aktywni w mediach!
Choć pierwszy ranking polskich silver influencerów został opublikowany zaledwie w czerwcu 2019, dziś wcale nie chodzi już o garstkę osób. Irena Wielocha, która jest w kontakcie z aktywnymi medialnie seniorami twierdzi, że wbrew pozorom to wcale nie jest mała grupa. I bardzo się z tego powodu cieszy.
- Silver influencerzy są naprawdę niesamowici. Coraz częściej pojawiają się w telewizji i wypowiadają się na bardzo różne, uniwersalne tematy. Na przykład moda, czy stare samochody jak Styleman.pl. On ma super konto na instagramie z pięknymi zdjęciami. Poezja. Modą męską zajmuje się też np. Jan Adamski. To nie jest stereotypowa moda, często jest kolorowa. Myślę, że to świetna inspiracja dla tych, którzy mają ochotę coś ze sobą zrobić, ale nie bardzo wiedzą co - zarówno młodzi jak i starzy.
Moda na seniora - Silver influencerzy
Zainteresowanie seniorami jest dziś widoczne na całym świecie. Choć prym wiedzie Europa Zachodnia, zwłaszcza Włochy, to już jakiś czas temu moda dotarła także na inne kontynenty. Świetnie przyjęła się w Azji, ale też w Ameryce, gdzie większość pokolenia 60-latków jest dziś aktywna w sieci.
Co ważne, dzięki instagramowym profilom wielu seniorów właśnie w późnym wieku zaczyna swoje kariery. Zauważeni w mediach społecznościowych stają się twarzami kampanii wielkich marek Instagram jest dopiero początkiem kariery. Jak Maye Musk, czy Clayton Paterson.