fbpx
3 lipca 2020, piątek

Warszawa

Prognoza 3 lipca 2020
dzień
 

Przeważnie pochmurnie, burze
24°C
Wiatr w porywach: 4 m/s
noc
 

Przeważnie czysto
13°C
Wiatr w porywach: 3 m/s
 

Jak powstają dźwięki zwierząt do filmów i programów telewizyjnych

  • Marko Costanzo jest artystą Foleya, co oznacza, że ​​używa przedmiotów do tworzenia dźwięków dla postaci w filmach i programach telewizyjnych, a czasami musi wydawać dźwięki dla zwierząt.
  • W „Men In Black” manipulował wentylatorem, aby zabrzmiało to jak brzęcząca ważka, podczas gdy w „Epoce lodowcowej” użył pnia drzewa, aby stworzyć odgłosy tupiącego mamuta.

Artyści Foley używają przedmiotów do tworzenia dźwięków na podstawie ruchów i interakcji postaci.

Artysta Foley Marko Costanzo z c5 Sound pomyślał o tej innowacyjnej kombinacji, kiedy musiał wydać odgłosy dla Manny'ego Mamuta w „Epoce lodowcowej”. Pomógł uchwycić odgłos potężnego stwora stąpającego po ziemi. Marko musiał się upewnić, że dostał przedmiot, który dokładnie uchwycił nie tylko wagę tego stwora, ale także wzór, w którym stwór tej wielkości chodził, w tym przypadku od pięty do stóp.

Naśladowanie dźwięków zwierząt nie jest tak łatwe, to nie tylko wycie lub mruczenie.

Wybór odpowiednich dźwięków wymaga dokładnego zbadania zarówno obiektów, jak i powierzchni. Weźmy na przykład galopujące konie. Para plastikowych łupin orzecha kokosowego z pewnością załatwi sprawę. Ale kiedy nadszedł czas, aby odgłosy konia zabrzmiały w filmie takim jak remake „True Grit” z 2010 roku ...

galopujący koń

Użyłem kamieni, ponieważ można było usłyszeć dźwięk uderzenia o ziemie. Kiedy używasz kokosów, tak, możesz usłyszeć to małe kuh-kuh-kuh, ale kiedy używam skały, słyszę bum, bum, bum, bum. Jeśli kiedykolwiek słyszałeś galop konia na żywo, zrozumiesz mnie.

Wielkość zwierzęcia jest ważnym aspektem przy wyborze przedmiotu, szczególnie gdy jest małe. Marko wykonał dźwięki dla ważki podczas otwarcia „Men in Black” w 1997 roku.

Naprawdę bawiliśmy się różnymi rodzajami papieru i kart. Pamiętam, że jednym z pomysłów było włożenie karty do szprychy rowerowej i zakręcenie nią, a słyszysz duh-duh-duh-duh-duh. Wszystko było ok, ale przeszkadzał nam dźwięk metalu. Zadaliśmy sobie pytanie: jak to zrobić? Jak sprawić, by zabrzmiało organiczne jak zwierzę?

Marko znalazł właściwy dźwięk za pomocą ręcznych wentylatorów. Dzięki fanom Marko mógł łatwiej dostosować zmienność ruchu ważki, kładąc palec na ostrzu. [bzyczenie wentylatora].

Wiedzieliście o tym? Dajcie znać w komentarzu 🙂

SJ
Więcej artykułów z kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann