fbpx
21 października 2019, poniedziałek

Warszawa

Prognoza 21 października 2019
dzień
 

Przelotne zachmurzenie
23°C
Wiatr w porywach: 3 m/s
noc
 

Przeważnie czysto
9°C
Wiatr w porywach: 2 m/s
 

Ćwiczenia, które pobudzają układ krążenia

|

Doskonale znam bolesne przypadłości, które są spowodowane zbyt długą pracą przed komputerem. Na szczęście istnieją ćwiczenia, które pobudzają układ krążenia. Pozwolą Ci one złagodzić ból szyi, pleców i ramion. Warto również zmienić swoje stare nawyki. Zacznij więc od wykonywania regularnie gimnastyki i spędzania wolnego czasu aktywnie.

Ból szyi i ramion

W ciągu ostatniego roku w Wielkiej Brytanii 30 milionów ludzi skarżyło się na dolegliwości bólowe w obrębie szyi. Ucisk nerwów i naczyń krwionośnych w tym obszarze, może prowadzić do upośledzenia wzroku lub bólu głowy.

Tych problemów można uniknąć, wykonując proste ćwiczenia.

Imgur.com

 Rozciąganie szyi i ramion

1. Oprzyj się o drzwi jedną ręką.
2. Opuść głowę i spróbuj dotrzeć do drugiego ramienia brodą.
3. Następnie wróć do pozycji wyjściowej.
4. Zrób 10 powtórzeń.
5. Nie naciągaj głowy zbyt mocno. Powinieneś poczuć jedynie przyjemne ciepło w mięśniach.
6. Powtórz ćwiczenie z drugim ramieniem.

Imgur.com

Łagodzenie bólu i napięcia

1. Stań przy ścianie tak, aby głowa i tył szyi dotykały ściany, a pięty były o 6-8 cm od niej.
2. Opuść ramiona.
3. Następnie rozciągnij ramiona na boki i zrób 10 wyciągów.
4. Podczas tego ćwiczenia ramiona powinny dotykać ściany.

Imgur.com

Rozluźnianie nadgarstków

Źle ustawiona klawiatura komputera i myszka, a także ciągłe używanie smartfona mogą prowadzić do mrowienia i bólu nadgarstka. Ignorowanie objawów i nasilające się dolegliwości mogą prowadzić do tzw. zespołu cieśni nadgarstka.

Imgur.com

Rozgrzewka nadgarstków

1. Chwyć dłonią nadgarstek.
2. Wykonaj 10 obrotów nadgarstka, jednocześnie utrzymując nieruchomo ramię.
3. Powtórz to z drugim nadgarstkiem.

Rozciąganie palców

1. Zacznij od połączenia palca wskazującego prawej ręki z palcem wskazującym lewej ręki.
2. Następnie pociągnij.
3. Zrób to samo dla wszystkich palców na obu rękach.

Imgur.com

Już wiesz, jak poprawić krążenie. Wykonuj ćwiczenia regularnie, a pozbędziesz się bolesnych dolegliwości!

Źródło: brightside.me | Fotografie: Imgur.com, Freepik.com 

SJ
Więcej artykułów z kategorii |

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann